JAK JEZDIT V KOLONÁCH…
Nejedná se o páteční kolony nebo nekonečné řady náklaďáků na Barrandovském mostě. Jde o kolony dobrovolné, složené z většího počtu motorek. Dálnici probírat nechci, takže při jízdě po okreskách je nutné kolonu roztáhnout tak, aby každý jednotlivý jezdec měl dostatečný prostor pro vjezd a výjezd ze zatáčky, případně k prudšímu brzdnému manévru. Nevyhneme se tomu, že se kolona roztáhne a proto platí - každý si sleduje jezdce za sebou, pokud ho nevidí zvolňuje. Takže vedoucí jezdec nečeká, až se z projeté zatáčky objeví poslední jezdec, sleduje rovněž jen jezdce za sebou. Ten když svého "ocáska" nevidí zvolňuje a vedoucí jezdec tím pádem rovněž.
Při jízdě zatáčkami a nepřehledným terénem je nutná sehranost týmu a znalost jezdeckých schopností a možností jezdce před sebou. Jinak je lépe dodržovat věrší rozestupy a předem si říci, kam že to vlastně jedeme. Jako poslední, by měl jet opět zkušený rider. Dokud není výrazná křižovatka se změnou směru, může být kolona roztažena a ve volnější formaci provádět jednotlivá předjíždění, která jsou v zatáčkovém terénu vždy obtížná a náročná na pozornost. Na každém důležitém rozcestí je dobré se sejít a pokud byl v dohodnuté etapě technický nebo jiný problém, pak poslední dojede vedoucího jezdce. V případě nehody zůstává poslední jezdec nebo ten co jede za nehodou s postiženým. Někdo další dojede vedoucího, aby kolonu zastavil. Je NUTNO zastavovat tak, aby se všichni neposráželi a hlavně najít vhodné místo na zastavení. Podle situace se buď čeká, nebo se vybraní vracejí. Ale nikdy se nevracejí na místo nehody všichni !!! To je jen zbytečné riziko způsobení další kolize. Kontakty mohou probíhat přes mobily a řeší se vše tak, aby se následky nehody nezvětšily. A hlavně nezmatkujte! Nejlepší je, když se to vůbec nestane. Nicméně je dobré být na to připraven.